ISTERI UNTUK LELAKI EGO

ISTERI UNTUK LELAKI EGO

RM 12.00

ISBN:

978967-2474-41-8

Categories:

General Novel
Romance
Wedding

File Size

0.17 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2022
Favorite (4)

Synopsis

Nazwan adalah seorang lelaki ego yang mempertahankan cinta pertama dalam hidupnya. Setelah putus cinta, dia langsung tidak memandang perempuan lain sehinggalah rumahnya didatangi seorang gadis yang dibawa pulang oleh emak dan ayahnya dari sebuah tempat. Dia tidak menyukai gadis itu kerana disangkakan mempunyai niat tidak baik terhadap emak dan ayahnya yang hendak membantu.

“Esok Naz bawa Mina pergi office. Bagi apa-apa kerja yang sesuai dengan kelayakan dia.”

“Apa kelayakan budak ni? Setakat anak orang asli, apa yang dia boleh buat?”

Ego seorang Nazwan hanya memandang Mina sebelah mata. Namun lama-kelamaan, sang hati yang kukuh dengan ego itu kini runtuh perlahan-lahan. Mina sering diperhatikan dari jauh bersama debaran jantung yang kian menggila. Apabila Mina didekati lelaki lain, dia mula cemburu dan cuba memburuk-burukkan lelaki tersebut di hadapan Mina.

“Kau sekarang tinggal dengan keluarga aku. Hati-hati sikit kalau Stephen nak pegang kau. Walaupun dia lembut tapi dia tetap lelaki. Kau tak boleh biarkan saja. Cuba elakkan. Jangan buat busuk nama keluarga aku.”

“Tolong lepaskan tangan Encik Nazwan. Tak elok sentuh-sentuh saya macam ni. Tadi saya bersembang dengan Azmi, tak ada pun dia pegang-pegang saya. Tak pula dia sentuh-sentuh saya macam apa yang Encik Nazwan buat sekarang.”

Mampukah Nazwan meluahkan apa yang terpendam dalam hatinya di hadapan Mina? Atau, adakah dia akan berpaling dari Mina setelah bekas kekasihnya muncul kembali dan menagih cintanya semula?